• voor 16:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden.

Waarom?

Waarom?

Op deze laatste dag van het jaar sta ik stil bij 2017.
Zakelijk gezien heb ik een mooie groei doorgemaakt.
Ik had voor mezelf verschillende doelen gesteld en deze zijn op alle vlakken zelfs overtroffen.
Voor mij dé bevestiging dat de weg die ik in 2015 ingeslagen ben de goede is.

Mensen willen maatwerk, aandacht en tijd voor zichzelf. De crisis zorgde ervoor dat mensen hun uitgaven gingen overdenken: ze willen waar voor hun geld, geen poeha, geen ‘place to be’ of ‘wannahave’ termen. De klant is echt niet gek. De klant wil resultaat dat meetbaar is en kwaliteit en aandacht die voelbaar is. De klant wil positief verrast worden, het gevoel hebben dat haar of zijn bezoek er toe doet.
Wat is het dan ook fantastisch dat vooral in deze laatste maand, waarin ik mijn klanten beloonde met een mooi geschenk voor hun komst, ik ook de mondelinge bevestiging kreeg van iedereen: “Yvonne, ik kom graag bij je in de salon: je geeft me die rust en aandacht die ik nodig heb.” “Yvonne, mijn huid heeft er nog nooit zo mooi uitgezien.” “Yvonne, dank dat je me van mijn acné afgeholpen hebt”. Een kleine greep van de opmerkingen die ik de laatste maand mocht ontvangen toen ik vertelde hoe blij ik was dat mijn klant weer trouw in 2017 mijn salon had bezocht.

Ook bijzonder is, dat ik inspirerend was voor collega’s en leveranciers. Leveranciers die een beginnende collega naar mij laat bellen omdat de leverancier vindt dat ik mijn bedrijf leid op de manier zoals de branche het graag ziet. Leveranciers die je salon in hun catalogus laten zien of op beurzen op hun stand groot tentoonstellen. Collega’s die ook de stap nemen om te verbouwen en zeggen op een training: “Yvonne, jouw beweegredenen om te verbouwen en de manier hoe jij je bedrijf leidt hebben mij doen besluiten om ook die stap te zetten.
Het raakt me. Omdat ik denk dat positiviteit inspirerend en motiverend werkt en zorgt voor een betere, mooiere en meer professionele branche. En daar zijn wij ondernemers bij gebaat maar uiteindelijk ook de klanten.

Laatst sprak ik met een zeer succesvol ondernemer. Hij runt een bedrijf met een miljoenenomzet en vertelde me hoe veel energie hij kreeg van onze gesprekken. “Hoe kan het toch dat jouw verhaal anders is dan dat van veel andere ondernemers?” Ik vertelde hem dat de meeste ondernemers vertellen over wat ze maken, produceren of welke dienst ze verkopen. Met passie vertellen ze hoe hun bedrijf de producten maakt of hoe ze hun dienst in de markt zetten.

Ik vertelde hem dat de belangrijkste vraag die een bedrijf of persoon zichzelf moet stellen niet is: wat en hoe, maar: Waarom?
Waarom heb ik dit bedrijf en waarom doe ik het op deze manier?

Ik heb een huidverzorgingssalon omdat ik wil dat de kinderen met acné niet gebukt gaan onder deze aandoening zoals ik dat deed. Ik wil dat ze zich zorgen maken over alles, maar niet over hun huid en wat anderen daar van vinden. Ik behandel hun huid omdat ik niet wil dat ze littekens krijgen die zorgen voor minder zelfvertrouwen.
Ik behandel mijn klanten en leg ze in geuren en kleuren uit hoe ze hun huid mooier kunnen maken, gezonder. Ik leg ze uit wat wél en wat niet kan met feiten en voorbeelden. Omdat er veel gelogen wordt in onze branche, omdat er veel beloofd wordt wat niet kan. Omdat ik vind dat iedereen een mooie huid verdient en het écht mogelijk is om mooi uit te worden als je je huid goed verzorgt. Omdat ik wil voorlichten over huidkanker omdat deze rotziekte in veel gevallen te voorkomen is.

En al die uitleg, die voorlichting en die behandelingen kosten tijd. Maar dat hoort zo. Die extra tijd neem ik. Omdat mijn klanten weten door de voorlichting dat ik geen onzin vertel. En dat ik daardoor bereik wat ik wil bereiken: lieve, tevreden klanten met een prachtige huid.

Die vanavond bij de voorbereiding op het nieuwe jaar voor de spiegel staan en hun make up aanbrengen op een prachtige, stralende, egale huid.
Die vanavond met vrienden oud en nieuw vieren en het compliment krijgen dat ze in het afgelopen jaar niet ouder geworden zijn… aan de buitenkant dan… ;-)
Die vanavond voor de spiegel staan en gel in hun ‘Opscheer’ doen en zich realiseren dat ze een ander spiegelbeeld zien dan een jaar geleden. Eentje zonder acné. Die daardoor vanavond, zelfverzekerd, wél op dat leuke meisje afstappen.

Dit is waarom ik doe wat ik doe.

Vraag het jezelf ook af voor 2018: waarom doe ik wat ik doe?
Vertel het een ander en ben inspirerend.
Je zult ook de magie ervaren die dat teweegbrengt.

Ik wens je een gezond, gelukkig en inspirerend 2018.

Yvonne

PS. Vertel gerust of Facebook of Google waarom je bij mij in de salon komt!

Naar het overzicht

Wat een kwaliteit en wat een kundig advies al ruim 12,5 jaar klant hier en super tevreden! Is er een betere optie voor je huid.. dan weet Yvonne dit! Heel tevreden. lees meer

- Laura - via Facebook

Wil je niets missen?

Wil je graag informatie ontvangen over behandelingen, producten en algemene informatie over je huid en je gezondheid, schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

DrK-logo-zwart
Decoded-Skin-Logo
Logo-pHformula-transparant
THOCLOR-LOGO-ZWART
Loveli
MELINE-LOGO-zonder-achtergrond
iDEALPostNL