• Lid van ANBOS

Las Vegas Baby!

Eindelijk was het zover: 1 jaar heb ik ernaar uitgekeken om naar het congres der congressen te gaan: het congres van van Dermalogica in Las Vegas.

Vereerd was ik dat ik een uitnodiging mocht ontvangen om naar dit bijzondere event te mogen. Slechts 90 specialisten uit Nederland en België waren aanwezig, en met een totaal van 2500 specialisten uit de hele wereld werd het een bijzonder event!

Indrukwekkende sprekers kwamen aan bod:

Phillip Picardi van Teen Vogue sprak over de trends onder tieners: wat jullie wel willen en wat niet. Dingen testen en uitproberen met vriendinnen: jullie schrijven er graag over op jullie blogs en instagram pagina’s. Phillip was dan ook zeer te spreken over SkinBar: de plek waar je met vriendinnen gezellig onder het genot van een drankje producten test. SkinBar wordt straks een maandelijks event in mijn instituut!

Diana Howard, de chemicus en ontwerper van veel producten van Dermalogica lanceerde een aantal nieuwe producten: zo komt er Charcoal Rescue Masque: een ontgiftend, kalmerend masker voor ieder huidtype op basis van houtskool.
Er komt een nieuwe primer: HydraBlur Primer: een sterk hydraterende primer die mooi is onder je foundation maar ook prachtig is zonder: je krijgt er een zijde-achtige gloed van over je gezicht.
Binnenkort komt Overnight Retinol Repair. Een nieuw spectaculair product uit de AgeSmart lijn van Dermalogica: een hoge concentratie pro-vitamine A (dé vitamine van de huid) verfijnt in een aantal weken fijne lijntjes, grove poriën en huidverkleuringen. Natuurlijk kregen we een verpakking mee: na 1 nacht zag ik al verbetering!
Voor de tieners komt er in de ClearStart Range Hydrating Lotion bij: een sterk hydraterende lotion voor de zeer vochtarme acné huid.

                        

De heerlijke Additives, de oliën waarmee ik masseer, worden verbeterd: de basisolie heeft een nog hogere huidverbeterende werking: dus naast de ontspannende werking van de massage, komt je huid er ook nog beter onder vandaan. Hoe wauw is dat?!

Voor volgend jaar staat er een nieuwe lijn voor behandelingen op het programma: IonActive: een lijn alleen voor de Experts onder Dermalogica. Een lijn die de behandeling nog persoonlijker maakt. Maar daarover volgend jaar meer.

We kregen mooie presentaties te zien van Wendy Palmer over houding en uitstraling. Een grappige, inspirerende presentatie van Stuart Night: ik moet me nog aanmelden op zijn site: maar wat een mooie visie op het leven en ondernemen heeft die man.

De presentatie van Charlotte Settle van Unilever: breath taking. Waar we naar toe gaan qua persoonlijke gezondheid in 20 jaar. Het is bijna Science Fiction. Je lichamelijke gezondheid wordt over een aantal jaren nauwkeurig in kaart gebracht en je krijgt je persoonlijke voedingsprogramma thuis gestuurd. Veel aspecten over het gezonder maken van je lichaam kwamen aan bod. Maar één ding… één ding is moeilijk te beheersen. De gezondheid van het brein. En daar ligt volgens alle sprekers onze kracht: de kracht van aanraking, van tijd voor elkaar nemen. De kracht van sociaal, fysiek contact. Iets wat in deze tijd van WhatsApp en FaceBook steeds meer lijkt te ontbreken.

Las Vegas was waauw, van de 1e minuut tot de laatste. Ik heb nieuwe mensen leren kennen. Vriendschappen gesloten. Een andere kijk gekregen op dingen. Nieuwe inzichten gekregen. En ik ben een mega avontuur rijker: Natuurlijk waren daar de bijzondere congress dagen. Maar ik kreeg ook een upgrate naar een Suite met een 'Million Dollar View', had daardoor mijn eigen 'Private Pool'. Ik heb Axwell zien draaien in de meest bijzondere club van Las Vegas, de Omnia. Ik heb gedanst met iemand die sprak als Crocodile Dundee (Australische dus...). Opgetut in de meest wanzinnige outfit liepen mijn kamergenootje en ik door The Cosmopolitan op de Tune van Oceans 11 (Spotify op de iPhone op stand 'erg hard' ...), omdat we dat nu eenmaal bij de setting van dat moment vonden passen (de rare blikken hebben we voor lief genomen).

En dan tot slot de laatste spreekster:

Jane Wurwand, de founder van Dermalogica.

Als zij spreekt dan kun je een naald horen vallen. Hoe zij een merk uit frustratie is begonnen: omdat er gewoonweg gebakken lucht met parfum en kleurstoffen werd verkocht. Ze noemt zichzelf ‘a disturber in business’ en dat is ze. Jane’s visie heeft de cosmetica industrie voor altijd veranderd: hoeveel merken kopiëren op dit moment niet wat zij al jaren propageert: maak dingen zonder kleur- en geurstoffen, zonder harde alcoholen, minerale oliën. Stop niets in een pot waar je vieze nagels in kunnen. Geef een huidadvies op een gereinigde huid. Jane heeft huidverzorging ‘serieus’ gemaakt. Je huid verzorgen werkt namelijk echt. Je kunt je huid mooier, gezonder maken of behouden. Maar wel met de juiste producten met werkstoffen. Gebruik geen beroemde modellen als reclamemiddel: huidverzorging gaat verder dan beauty: iets wat één van Unilevers merken Dove ook in de strijd gooide, met succes! Huidverzorging hoort bij jezelf verzorgen. Ga in de zon met een SPF! Jane roept het al 25 jaar, artsen nu een jaartje of 5, nadat het aantal huidkanker gevallen de laatste jaren zo explosief toenam. En zo kan ik nog uren doorgaan...

Jane ‘the disturber’: ze is besmettelijk. Ik wil ook een disturber zijn. Bij mij kun je een afspraak online maken: maar ik wil wel eerst samen met jou onder het genot van een kopje koffie of thee bekijken wat ik voor je kan doen. Ik wil persoonlijk met jou je wensen bespreken. Bij mij ben je geen nummer. Niet zomaar een naam in een agenda. Geen piepje in mijn telefoon. 

Ik ben een huidcoach. Ik coach jou in het verzorgen van je huid: Mijn kennis en ervaring, mijn handen, mijn intensieve behandelingen en massage helpen je daarbij.

 

In oktober open ik mijn nieuwe instituut. Ik hoop dat je erbij bent!

Yvonne

Naar het overzicht

Mijn huid ziet er weer heerlijk opgefrist uit. Echt een verwenmomentje voor mezelf. lees meer

- Ciska - via Salonized

Wil je niets missen?

Wil je graag informatie ontvangen over behandelingen, producten en algemene informatie over je huid en je gezondheid, schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

THOCLOR-LOGO-ZWART
Logo-pHformula-transparant
LOGO-Biologique Recherche-RVB
Decoded-Skin-Logo
MELINE-LOGO-zonder-achtergrond
iDEALPostNL